Maya Bay & Phi Phi Island

Marina da kahvaltımızı yaptıktan sonra organizatörler turumuz hakkında bilgi veriyorlar. Sürat teknesi ile yaklaşık bir saat açıldıktan sonra Maya Bay’a ulaşıyoruz. Plaja yakın teknemiz demir atıyor. 45 dakikalık serbest zaman veriyorlar. Su çok berrak, dibi görünüyor. Etrafımızda irili ufaklı sayısız adacık var, eşsiz manzara Cennette miyim hissi veriyor. Suyun içerisindeki rengarenk balıklar eşsiz bir görüntü sunuyor bize. Organizatörlerimiz ücretsiz olarak herkese şnorkel veriyorlar, bu güzel manzarayı çok daha net görebiliyoruz. Süremiz dolduktan sonra Maya Bay sahiline yaklaşıyoruz yeniden serbest zaman veriliyor. Burada isteyen tertemiz okyanus suyunun tadını çıkartıyor isteyen Phi Phi Ulusal Parkında doğanın tadını çıkartıyor. Maya Bay’dan ayrıldıktan sonra rotamız hemen karşısında bulunan Leanardo Di Caprio’nun oynadığı The Beach filminin de çekildiği Phi Phi Adası oluyor. Benim de Tayland da en çok görmeyi istediğim yer olan bu adada Müslümanlara ait bir restoran da yemek yiyoruz. Phi Phi Adasında çok sayıda Müslüman olduğunu adada birkaç tane de cami olduğunu öğreniyoruz. Arkadaşlarımdan Halit ile yemeğimizi yedikten sonra diğer arkadaşımız Sabri’yi restoranda bırakıp adada adımlamaya başlıyoruz. Kısa süre sonra teknenin yanına gitmek istiyoruz ancak ne tekneyi ne de yemek yediğimiz o Müslüman restoranu bulamıyoruz ve kaybolduğumuzu anlıyoruz  Üstelik üzerimizde ne cüzdan ne telefon var, hatta üzerimizde t-shirt bile yok. Restorandan ilk ayrıldığımız zaman gördüğümüz tek şey tek minareli küçük bir camiydi. Hemen yerel halka caminin yerini soruyoruz bize tarif ediyorlar. Tabi yanlış camiyi tarif ettiklerini anladığımız zaman ada’nın düşündüğümüz kadar küçük olmadığını anlıyoruz. Dünyaca ünlü Phi Phi adasında kaybolduktan 20 dakika sonra artık koşmamız gerektiğini, eğer tekneyi kaçırırsak adada mahsur kalacağımızı anlıyoruz ve koşmaya başlıyoruz. 10 dakika kadar daha yanlış tarafa koştuktan sonra karşımıza bir duvar çıkıyor bu sefer geldiğimiz tarafa doğru koşmaya başlıyoruz. Sonunda uzaktan kapkara bir oğlan omzunda benim çantam sırtında havlular elinde terlikler ile bize doğru geliyor. Bizi görünce hemen tekneye doğru koşmaya başlıyor, sonradan öğreniyoruz ki Sabri tekneyi 20 dakika bekletmiş, organizatörler geç kalıyoruz diye homurdanmaya başlayınca bizi aramak için tekneden inmiş. Koşarak teknenin önüne geldiğimiz zaman en az 10 farklı ülkeden 30’dan fazla kişi aynı anda kayıp 2 Türk’ü alkışlamaya başlıyor  Yüzümde hayatımda hiç olmadığı kadar büyük bir utanç ile yolculardan özür dileyip kaybolduğumuzu anlatmaya çalışırken arkama bir bakıyorum Halit terliklerini ellerine almış halkı selamlıyor  Teknede en köşeye oturup kimseye bakmamaya çalışıyoruz ama insanların bize bakıp gülümsediklerini görmezden gelemiyoruz. Tayland da en çok görmek istediğim adadan bir fotoğraf bile çekemeden ama hayatımın en unutulmaz anısını bırakarak ayrılıyorum. Buradan küçük bir ada daha ziyaret edip Phuket’e dönüyoruz.